Creșterea aportului de legume are multe beneficii.

În primul rând, permite saturarea organismului cu vitamine și minerale care sunt importante pentru sănătate.

În plus, ajută la menținerea siluetei și te ajută să slăbești.

Nu este de mirare că nutriționiștii recomandă să consumi o jumătate de kilogram de legume pe zi!

De remarcat este în special sparanghelul, care din păcate este prea rar pe farfuriile noastre.

O rușine deoarece aceste legume sunt o sursă de nutrienți valoroși, susțin procesele naturale de curățare a organismului și afectează buna funcționare a întregului sistem.

Află cum această minunăție verde a naturii îți va ajuta sănătatea și va contribui la pierderea în greutate suplimentară!

Tipuri de sparanghel

Sezonul sparanghelului începe în mai și durează până la sfârșitul lunii iunie. Acesta este cel mai bun moment pentru a merge la piața locală și a cumpăra plante de cea mai înaltă calitate. Desigur, vom cumpăra sparanghel cu ușurință pe tot parcursul anului, dar cel cumpărat în mai și iunie va avea cel mai bun gust și nutriție.

Pentru a profita de beneficiile în sănătate ale sparanghelului, le putem congela simplu. Cu toate acestea, înainte de a face acest lucru, legumele trebuie spălate, curățate și apoi fierte timp de aproximativ 3 minute. După gătit, toarnă apă rece peste legume. Apoi usucă-le și în această formă pot ajunge la congelator.

Sunt disponibile spre vânzare trei tipuri de sparanghel:

Sparanghelalb

Culoarea lor este rezultatul maturizării subterane. Din cauza lipsei de acces la lumina solară, legumele nu sunt în măsură să creeze colorant. Sparanghelul alb este ușor mai greu decât cel verde, așa că înainte de a-l găti ar trebui să îl decojești și să scapi de vârfurile dure și smocuri. Tăierea cojii va face ca legumele să își piardă o parte din proprietățile lor, dar, pe de altă parte, aceste părți nu vor fi comestibile nici după gătit. Și mai rău, ar putea strica gustul mâncării.

Sparanghel verde

Acesta crește deasupra pământului cu ușurință. Efectul luminii solare determină ca – spre deosebire de sparanghelul alb – să dobândească o culoare verde intensă. De asemenea, sunt caracterizate prin gustul și aroma foarte expresive. Înainte de a găti sparanghel verde, trebuie să scăpăm de capete, dar nu să îl decojim. Datorită acestui lucru, nu vom pierde o cantitate mare de materie primă în care este ascunsă o cantitate imensă de nutrienți prețioși.

Sparanghel violet

Crește câțiva centimetri deasupra solului. Este destul de greu de cultivat, deoarece crește doar pentru o perioadă scurtă de timp și trebuie recoltate înainte de a se înverzi. Sparanghelul purpuriu are ceva mai puțină fibră decât frații săi albi și verzi.

Câte calorii are sparanghelul? Informații nutriționale

Mulți dieteticieni recomandă utilizarea sparanghelului pentru slăbire, deoarece este caracterizat de calorii scăzute. 100 g de legume conțin doar 20 kcal și, prin urmare, pot fi un plus excelent la o masă care hrănește și oferă vitamine valoroase. În plus, 100 g de sparanghel conține

  • proteine: 2,5 g;
  • carbohidrați: 4 g;
  • grăsime, 0,2 g;
  • fibre: 2 g.

Sparanghelul conține ingrediente valoroase, de exemplu, vitamina C, unele vitamine B, precum și vitaminele A, E și K. În plus, legumele sunt o sursă de minerale precum calciu, fier, magneziu, potasiu, zinc și fosfor. Conținutul ridicat de substanțe nutritive înseamnă că aceste plante trebuie incluse în dietă.

Sparanghel într-o dietă de slăbire

Am menționat că sparanghelul conține o cantitate mică de calorii, motiv pentru care este recomandat pentru o dietă de slăbire. Să mergem mai departe în articol pentru a vedea exact cum contribuie aceste legume la reducerea kilogramelor în plus.

Deși nu există studii care să facă legătura clară a sparanghelului cu reducerea grăsimilor, există câteva indicii că această legumă, mai bună decât altele, va ajuta la scăparea greutății inutile. Conținutul scăzut de grăsimi, de calorii și conținutul ridicat de apă sunt elemente importante pentru slăbire.

Fibra dietetică prezentă în sparanghel ne face să ne simțim plini după ce le-am mâncat. În schimb, senzația de plenitudine provoacă dispariția dorinței de a mânca în exces și de gustări între mese. Dorința nestăpânită de ronțăială ne face adesea să ne potolim foamea cu mese care conțin multe calorii și să ne conducă pe o cale directă către excesul de greutate sau chiar obezitate. Includerea sparanghelului în dietă ne va face să mâncăm mai puțin, iar organismul ne va mulțumi pentru o doză mare de nutrienți. Datorită acestui fapt, vom pierde și mai rapid excesul de greutate.

Includerea sparanghelului în meniu este simplă, iar numărul de inspirații culinare este practic infinit. Legumele pot fi fierte (de asemenea la aburi), la grătar, prăjite sau chiar coapte. La o dietă de slăbire, desigur, cea mai bună soluție va fi sparanghelul preparat fără adăugarea de ulei care, însă, nu înseamnă că ar trebui să renunți complet la grăsime.

Sparanghelul poate fi servit în multe feluri. Acesta completează gustul cartofilor, al pastelor și al salatelor. Se potrivește bine cu carne, omlete și chiar cartofi prăjiți! De asemenea, se poate amesteca cu banană și lapte bătut, așa că obținem un cocktail delicios, verde, de slăbire.

Amintește-ți, totuși, că dieta nu trebuie să includă doar sparanghel. Sistemul de nutriție care te va ajuta să scapi de excesul de kilograme ar trebui să fie echilibrat, ceea ce înseamnă că toți macronutrienții, adică proteinele, carbohidrații și grăsimile, trebuie să fie întotdeauna prezenți pe farfuriile noastre. Mesele obișnuite și sănătoase sunt unul dintre elementele care te vor ajuta să slăbești mai ușor și mai repede.

Ar trebui să ne amintim, de asemenea, că dieta este unul dintre elementele de slăbire. În procesul de modelare a corpului, trebuie să avem grijă și de activități fizice – chiar minime.

De ce să mănânci sparanghel?

Efectul benefic al sparanghelului asupra scăderii în greutate nu este singurul motiv pentru a include această plantă în dieta ta. Conținutul ridicat de fibre alimentare face ca legumele să aibă un efect pozitiv asupra sănătății digestive. Nu este necesar să convingi pe nimeni că fibra afectează pozitiv confortul digestiv. Provoacă sațietate, îmbunătățește tranzitul intestinal și reglează ritmul mișcărilor intestinale. În plus, fibra dietetică are un efect pozitiv asupra microbiomului nostru prin creșterea coloniilor de bacterii benefice care trăiesc în intestine, inclusiv microorganismele din grupul Lactobacillus și bifidobacterii. Este recunoscut faptul că microflora cu compoziția greșită poate provoca slăbirea imunității, dezvoltarea bolilor și împiedică pierderea în greutate. Prin urmare, conținutul ridicat de fibre din sparanghel sugerează ca aceste legume să fie consumate mai des.

Alte avantaje ale consumului de sparanghel

În ceea ce privește sparanghelul violet, alb sau verde, merită să ținem cont că aceste legume, pe lângă proprietățile lor de „slăbire”, au și multe alte avantaje.

Efectul sparanghelului asupra tensiunii arteriale

Sparanghelul ar trebui să atragă persoanele care au hipertensiune arterială și sunt expuse riscului de boli cardiovasculare. O doză mare de potasiu prezentă în legume reducând în același timp aportul de sare este un mod eficient și natural de scădere a tensiunii arteriale. Potasiul slăbește pereții vaselor de sânge și provoacă excreția excesului de sare în urină. În plus, studiile pe animale au arătat că sparanghelul conține o substanță activă care cauzează lărgirea vaselor de sânge și scăderea tensiunii arteriale.

O sursă bogată de antioxidanți

Sparanghelul este o sursă de antioxidanți care ajută la protejarea celulelor împotriva efectelor adverse ale radicalilor liberi și a stresului oxidativ. Acești factori contribuie la îmbătrânirea mai rapidă a organismului, provoacă inflamații cronice și pot contribui chiar la dezvoltarea cancerului. Consumul de sparanghel oferă organismului ingrediente precum vitamina C, vitamina E, flavonoide, polifenoli și quercetină. Aceste substanțe scad tensiunea arterială, au proprietăți antiinflamatorii și protejează împotriva cancerului. Persoanele care încearcă să prevină cancerul ar trebui să folosească mai des sparanghel datorită valorii sale nutritive și antioxidante.

Îngrijirea tractului urinar

Sparanghelul, datorită proprietăților sale diuretice, este recomandat pentru infecțiile tractului urinar. Legumele conțin asparagină, care susține funcția rinichilor și reglează echilibrul de apă și electrolit al organismului. În plus, ca parte a dezintoxicării, putem consuma și apa în care a fost gătit sparanghelul.

Îmbunătățirea vederii

Putem folosi legumele și pentru a îmbunătăți funcția ochilor. Sparanghelul este o sursă de beta-caroten, care are un efect pozitiv asupra vederii. În procesul de transformare a beta-carotenului, se formează vitamina A, care face parte din pigmentul găsit în ochi.

Un afrodisiac natural

Legumele sunt o sursă de fitoestrogeni care imită efectele estrogenului, care, la rândul său, este responsabil pentru libidoul feminin.

Ce să ții minte atunci când cumperisparanghel?

Gustul și calitatea sparanghelului sunt caracteristici care depind de cultivator. Când încercăm să găsim legume de înaltă calitate, ar trebui să ne amintim doar câteva lucruri:

  • Alege sparanghelul dur și fără pete. Legumele moi, încrețite, cu imperfecțiuni vizibile, sunt mai bine lăsate deoparte.
  • Sparanghelul trebuie consumat cât mai curând posibil după recoltare sau cumpărare. Desigur, legumele pot fi păstrate la frigider, dar nu mai mult de câteva zile și întotdeauna în poziție verticală – de preferință într-un recipient cu apă.
  • Poți congela legumele, așa cum am scris mai devreme. Cu toate acestea, sparanghelul trebuie tratat termic înainte de congelare.
  • Indiferent dacă alegem versiunea albă, verde sau violetă, trebuie să ne amintim că tratăm fiecare tip de sparanghel un pic diferit. Legumele albe ar trebui să fie decojite înainte de a le găti. La rândul lor, cele verzi trebuie gătite împreună cu coaja.

Cum se prepară sparanghelul?

Pentru a maximiza proprietățile nutritive ale legumelor, le putem mânca crude. Pentru a evita monotonia, se recomandă fierberea lor în apă sau aburi, prăjirea, prepararea la grătar sau încălzirea în cuptorul cu microunde.

Dacă ne hotărâm să gătim, trebuie să ne amintim că obținem cel mai bun gust al legumelor după cel mult 5 minute. Gătitul mai lung face ca sparanghelul să își piardă gustul delicat și să devină mai moale. Unele surse recomandă ca sparanghelul să fie în contact cu apa clocotită pentru o perioadă lungă de timp, de exemplu 10 minute – sparanghel verde și 15 minute – sparanghel alb. Timpul de gătit al legumelor trebuie adaptat la așteptările și preferințele noastre gustative. Amintește-ți, însă, că vasul pentru gătitul sparanghelului trebuie acoperit și păstrat la foc mediu.

Legumele pot fi, de asemenea, aburite, mod în care își vor pierde doar minimul de nutrienți valoroși. Gătește astfel sparanghelul timp de maxim 5 minute, de preferință mai puțin.

Dacă îți plac cojile crocante de legume, le poți pregăti într-o tigaie. Prăjește sparanghelul spălat în ulei foarte fierbinte. Vom observa rapid că legumele sunt acoperite cu o crustă delicată, care este rezultatul caramelizării zahărului. Timpul de prăjire nu trebuie să depășească 4 minute.

Un cuptor cu microunde este un tip de echipament de bucătărie care are la fel de mulți suporteri ca adversari. Dar putem prepara și sparanghel în acest dispozitiv! Legumele trebuie așezate pe o farfurie, acoperite cu folie și introduse în cuptorul cu microunde, alegând cel mai mare nivel de reîncălzire. După 30 de secunde sparanghelul este gata!

Rezumat

Sparanghelul este deosebit de popular din mai până la sfârșitul lunii iunie, adică atunci când aceste legume sunt caracterizate de cea mai bună calitate și conținut de nutrienți. Până la urmă, merită să te convingi ca să te bucuri de beneficiile plantei pe tot parcursul anului. Sparanghelul nu numai că arată frumos pe farfurie, dar este și gustos. Se potrivește cu cele mai multe preparate condimentate și este, de asemenea, o sursă valoroasă de vitamine și minerale care au un efect benefic asupra sănătății.

Sparanghelul sprijină pierderea în greutate, ajută la problemele digestive, susține sănătatea tractului urinar și reduce tensiunea arterială. Legumele sunt o bună sursă de acid folic de care au nevoie femeile însărcinate. Merită să incluzi sparanghelul în dieta permanentă pentru a te bucura de o sănătate bună și o siluetă subțire.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *